"Jika kamu menegur saudaramu dalam sembunyi (face to face), maka kamu telah menjalankan tanggungjawabmu, sebaliknya jika kamu menegurnya di khalayak umum, maka kamu telah membogelkannya di depan orang ramai." -Imam Syafie

"Andai kamu penat melakukan kebaikan, ketahuilah sesungguhnya kepenatan itu akan hilang dan kebaikan itu akan kekal dan jika kamu seronok melakukan kejahatan, ketahuilah bahawa keseronokan itu akan hilang dan kejahatan itu akan kekal"

~ muhasabah diri~

Tuesday, July 28, 2009

..Dengar Kata-Kata Mereka..


bismillah..

tak dapat dihitung dengan jari ni betapa byk anasir2 jahat yg telah merosakkan minda anak2 muslim kita.. sedih rasanyer... setiap hari mereka dihidangkan dengan perkara2 yang memberikan kesan buruk kepasa pemikiran mereka sehingga sukar bagi mereka untuk menerima bahawa Allah itu ada.. lantaran adanyer cerita seperti Doraemon, Powr Rangers dan lain2 menyebabkan mereka sering terlena dengan angan2 sendiri.. merasakan der kuasa lain yang mampu menunaikan permintaan mereka, melindungi mereka dan lain2..

Suatu hari jari ana tertusuk jarum dan luka tak semena-mena mulut mungil anak sedara anak berkata-kata,

Ammar : Tu lah Mak teh tak bacer bismillah..
Makteh : Oh, lupa (istigfar ku didalam hati, namun agak gembira kerana Ammar mampu berkata sedemikian).. erm, kalau nak tengok TV bace bismillah tak?
Ammar : Tak.
MakTeh : kenapa?
Ammar : tak bahaya wat pe nak baca bismillah..

Hu2, masih byk rupanyer tugas ana.. ('',)

Guru sejarah ana pernah menceritakan sesuatu di dalam kelas.. katanya dia pernah mendapat suatu solan dari anak lelakinya yang sangat meminati Power Rangers..

Anak: Umi, Allah warna apa? antara Allah dengan Power Rangers sape palinh kuat?

sedihkan, anak2 yang selalu dihidangkan dgn perkara yng tidak sepatutnya, akan menjadi sukar untuk dibentuk mengilkut acuan AlQuran... itulah strategi Zionis dan musuh2 Islam..
maka jangan kita masuk dalam perangkap mereka...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...