"Jika kamu menegur saudaramu dalam sembunyi (face to face), maka kamu telah menjalankan tanggungjawabmu, sebaliknya jika kamu menegurnya di khalayak umum, maka kamu telah membogelkannya di depan orang ramai." -Imam Syafie

"Andai kamu penat melakukan kebaikan, ketahuilah sesungguhnya kepenatan itu akan hilang dan kebaikan itu akan kekal dan jika kamu seronok melakukan kejahatan, ketahuilah bahawa keseronokan itu akan hilang dan kejahatan itu akan kekal"

~ muhasabah diri~

Monday, July 6, 2009

Dunia ku sebagai pelajar baharu..


Bismillah..

semalam baru jer habis orientasi.. sekarang tgh sibuk dgn jadual dan kuliah..

hu2.. if dekat Bintulu dulu masuk jer daftar dah der jadual kelas.. kita hanya tinggal ke kuliah jer.. tp dekat sini agak bussy sebab ni Universiti Pusat.. semua kena berdikari.. ('',)

tapi hal ni tak ler rungsi sangat sebab ramai kawan2.. yg paling mendebarkan ialah nak start "Berkerja".. hu2.. suasana baru.. so, kena energy dan pendekatan yg baru juga.. namun ana perlu tekad tuk berkerja kerana ana yakin dengan per yg anan pilih.. Allahuakhbar!!!

sepanjang berada di sini ana memerhatikan sekeliling dan cuba mencari hati2 yg inginkan Islam.. semoga Allah permudahkan.. Ameen..

namun dalam masa yg sama ana juga cuba mencari kekuatan dan mencari Rahmat Illahi agar hati ini terus kuat..

"Ya Allah dosa ku ibarat debu bertebangan.. namun taubatku tak pernah ku tepati.. bagaimanakah penerimaan MU terhadapku nanti.. yA Rahman Ya Rahim.. kekal aku di jalan yg KAU redhai"

ana manusia yg lemah, hati ana perlukan tarbiah.. he2, malam nnti nak jumper ummi baru.. tak sabar... berdebar pun ada..



der jugak ana bersembang-sembang dgn beberapa student.. der yg nak pernah dan nak join lagi cuma takder org ajak.. der yg kata hanya suka dengar ustaza wa ustaz yg bercakap.. der yg pernah lari dan macam2 lagi...

pe2.. harap.. Mujahid wa Mujahidah di luar sana dapat mendoakan agar segalanya er dipermudahkan dan kekalkan ana di jalan ini.. dan terus dekatkan hati ana dengan cinta hakiki..

Haiyak!! Allahuakhbar!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...