"Jika kamu menegur saudaramu dalam sembunyi (face to face), maka kamu telah menjalankan tanggungjawabmu, sebaliknya jika kamu menegurnya di khalayak umum, maka kamu telah membogelkannya di depan orang ramai." -Imam Syafie

"Andai kamu penat melakukan kebaikan, ketahuilah sesungguhnya kepenatan itu akan hilang dan kebaikan itu akan kekal dan jika kamu seronok melakukan kejahatan, ketahuilah bahawa keseronokan itu akan hilang dan kejahatan itu akan kekal"

~ muhasabah diri~

Friday, August 21, 2009

.. alhamdulillah..

dengan nama Allah Yang Maha Pengasih , Maha Penyayang..

selawat dan salam ke atas junjungan nabi Muahammada SAW, ahlul bait dan para sahabat baginda.. jazakallah..

sebagaimana happy dan cerianya hati ana melihat bunga ros merah hadiah dari family tersayang... diharapkan begitulah hati2 kita ketika bertemu dengan Ramadhan. pastinya ahli ibadah dan saudara2 kita di luar sana sangat menanti kehadiran Ramadhan, kini kerinduan mereka terubat.. alhamdulillah, syukran ya Allah kerana mengizinkan ana bertemu dengan Ramadhan pada kali ini..

syahdu rasa hati ini lantaran terasa gusar untuk melalui Ramadhan pada kali ini.. semoga Allah memberkhati bulan Ramadhan ana pada kali ini.. semoga kita semua menjadi insan2 yang terpilih... ameen..





wallhua'lam.. :')

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...