"Jika kamu menegur saudaramu dalam sembunyi (face to face), maka kamu telah menjalankan tanggungjawabmu, sebaliknya jika kamu menegurnya di khalayak umum, maka kamu telah membogelkannya di depan orang ramai." -Imam Syafie

"Andai kamu penat melakukan kebaikan, ketahuilah sesungguhnya kepenatan itu akan hilang dan kebaikan itu akan kekal dan jika kamu seronok melakukan kejahatan, ketahuilah bahawa keseronokan itu akan hilang dan kejahatan itu akan kekal"

~ muhasabah diri~

Tuesday, November 10, 2009

..tugas..

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang..

Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammmad SAW, ahlul bait serta sahabat2 baginda.. jazakallah..

"Alhamdulillah for everything ya Allah.."

Alhamdulillah, pagi tadi adalah paper exam finale yg terakhir.. erm, seperti besa soalan2nyer mencabar minda ini. terasa macam amik master plak, apa taknyer.. setiap yang dihafal dikeluarkan semula sebagai soalan dan perlu bebelan yg panjang utk dptkan markah.. tp xper, sebab urusan dunia Allah yang lebih layak mengaturnya.. he2.. i love Allah...

herm, menarik dan seronok apabila tugas ana sebagai pelajar semester ini telah tammat.. alhamdulillah.. maka mode balik bercuti pun menyerang ..

"bile habis exam?"

jawapan ana : 10 Nov my last paper

"bile nak balik?"

jawapan ana: erm, he2.. tak tahu lagi..

maka tercenganglah sekalian pendengar.. haha..afwan, jawapan tak clear dari ana..

erm, memang sebagai pelajar ana dah cuti namun sebagai penumpang di muka bumi ini.. kerja ana xder cuti.. insyaAllah, ana akan cuber untuk aktifkan diri dgn kerja Raheb agar diri tak hanyut dgn jahiliah2 yg ada..

moral : ana sedang cuber untuk tidak mencutikan diri ini.. doakan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...