"Jika kamu menegur saudaramu dalam sembunyi (face to face), maka kamu telah menjalankan tanggungjawabmu, sebaliknya jika kamu menegurnya di khalayak umum, maka kamu telah membogelkannya di depan orang ramai." -Imam Syafie

"Andai kamu penat melakukan kebaikan, ketahuilah sesungguhnya kepenatan itu akan hilang dan kebaikan itu akan kekal dan jika kamu seronok melakukan kejahatan, ketahuilah bahawa keseronokan itu akan hilang dan kejahatan itu akan kekal"

~ muhasabah diri~

Sunday, November 8, 2009

...Syurga Cinta...

Bismillah hirrahman nirrahhim..

Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW, ahlul bait, serta sahabat sahabat2 baginda.. Jazakallah..

Pernah tengok cerita Syurga Cinta??? ana baru je tengok tadi (8,Nov) semasa naik kereta abang untuk ke kolaj sahabat ana di fakulti kejuruteraan.. dalam kereta mereka pasang cerita tu..

"makteh syurga cinta!!! makteh dah tengok???" jerit si Ammar...

ana hanya tersenyum.. tak berniat pun nk tengok cerita tu sebelum ni, erm macam tak perlu jer.. namun dlm kereta tu dgn takdir illahi ana tengok cerita tu.. so, nampaklah saat2 heroin sedang mentarbiah si hero.. nampaklah kemuslihahan heroin tersebut.. ana hy tengok bahagian tengah dan akhir.. sebab sibuk nak angkat barang iaitu tujuan sebenar ana.

sebenarnyer masa tu hati ana tgh sedih.. huaw, Allah je yg tau.. rasa nk nagis masa tu, dah nagis pun tp sikit jer.. dan ana yakin cerita tu ingin sampaikan sesuatu pada ana.. dan ana harap ia membina buat ana.. InsyaAllah.. ameen..

dan dgn tegas ana katakan, ana taknak jadi mcm heroin tu.. noktah.. no komen.. biar Allah jer yg tau..

dan mungkin sesiapa yg sependapat dengan ana akan faham kenapa ana xnk jadi mcam tu..

wallahua'lam..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...