"Jika kamu menegur saudaramu dalam sembunyi (face to face), maka kamu telah menjalankan tanggungjawabmu, sebaliknya jika kamu menegurnya di khalayak umum, maka kamu telah membogelkannya di depan orang ramai." -Imam Syafie

"Andai kamu penat melakukan kebaikan, ketahuilah sesungguhnya kepenatan itu akan hilang dan kebaikan itu akan kekal dan jika kamu seronok melakukan kejahatan, ketahuilah bahawa keseronokan itu akan hilang dan kejahatan itu akan kekal"

~ muhasabah diri~

Tuesday, April 14, 2009

hari lahirku.. ke21.. Alhamdulillah..

~~kek buatan anak2 usrah ku..hu2 dh cair..lame sgt die tunggu sian.. even , der yg kata tak macam kek..namun kasih sayang 9 org anak2 usrah ku yang terkandung dalam kek tu.. mengindahkan segalanyer.. jazakillah..


saje nak bagtau sume org.. nk kongsi bahagia ni.. he2..tahun ni sekali lagi hari lahirku agak meriah, di samping akhawat2 tercinta dan sahabat handai.. erm.. even my parents tiada di sisi.. i'm still happy and thankful to ALlah ..alhamdulillah..

~~ hadiah dr teman baikku..n lilin tu dr anak2 usrah yg ana df..he2.. so sweet..

tahun ni yg bestnyer ana dpt bantal lag he2.. warna pink (my favaurite color), thank you my bestfriend (norehan bt ali and nurul husna bt holal ludin, our friendship is so sweet.. uhibuka fillah).. sebenarnyer, persahabatan kita dh tak serapat dahulu, trust me.. ana sentiasa nk perbaiki hubungan kita moga Allah mempermudahkan.. ana sayang kalian..cuma kerja rahebku agak membebankan (tak elok bg alasan.. maaf ya Allah)

" Tidak sempurna iman seseorang itu sehingga dia mencintai utk saudaranya apa yg dia cintai utk dirinya" (hadith 13 riwayat oleh Bukhari wa Muslim)

buat akhawat, yg se usrah dgn ku.. hadiah dari kalian tidak ku jangka.. kerana kita para "Umar" tiada mase tuk diri sendiri, namun ditakdirkan Allah der ARJ yg baru balik dr praktikal maybe rindunyer padaku terlalu byk so memesan seorang akhawat belikan hadiah utk hari lahirku.. Jazakillah..

~~hadiah dr akhawat dan anak2 usrah..



untuk yg teristimewa..anak2 usrah ku.. he2.. amtumna semua mmg sweet.. hah!! bunga yg di ats tu adalah dr anak2 usrah ku kata meraka " bunga yg tidak akan layu.. melambangkan kasih sayang kami pada ummi yg tak akan layu".. hu2, sgt tersentuh.. uhibuka fillah.. moga ukhuwwah kita diredhai Allah.. dan semoga kalian bakal menggerakkan usrah di sini selepas ketiadaan ku.. ameen.. moga dipermudahkan..

" Sesungguhnya org2 mukmin itu bersaudara... (alHujjurat : 10) "

terasa hangat dengan kasih sayang dan Rahmat dari Allah pada hari tu.. Ya ALLAH kekal kan ukhuwwah ini selamanya....


~~ kenakalan akhawat2 tersayang...

" Dia-Lah (Allah) yg memperkuatkan dirimu dengan pertolongan-Nya dan dgn org2 Mukmin. dan Dia Yang mempersatukan hati mereka(org2 mukmin). walaupun kamu membelanjakan semua (kekayaan) yg berada di bumi, niscaya kamu tidak dpt mempersatukan hati mereka, akan tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka.. (alAnfal:62-23)"


salam sayang dari ku -- akhawat fillah
~~ khadijahyusra~~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...