"Jika kamu menegur saudaramu dalam sembunyi (face to face), maka kamu telah menjalankan tanggungjawabmu, sebaliknya jika kamu menegurnya di khalayak umum, maka kamu telah membogelkannya di depan orang ramai." -Imam Syafie

"Andai kamu penat melakukan kebaikan, ketahuilah sesungguhnya kepenatan itu akan hilang dan kebaikan itu akan kekal dan jika kamu seronok melakukan kejahatan, ketahuilah bahawa keseronokan itu akan hilang dan kejahatan itu akan kekal"

~ muhasabah diri~

Wednesday, April 20, 2011

"aku mencintai Allah kerana itu aku mencintai mu"

Assalamualaikum w.b.t..

Alhamdulillah, masih diberikan nyawa untuk bertemu sekali lagi di laman maya ini. Mungkin sedikit bersawang teratak ini lantaran sudah lama tidak terisi. Bukan cuba menyendiri namun kekadang kelu untuk berkongsi. Huhu.. astagfirullah… sedihnya sifat ini..

Namun saat ini tiadalah barisan isi yang panjang untuk saya coretkan . Sekadar melepaskan kerinduan yang lama terpendam..

Jazakumullah kathira kepada kalian yang sudi berkunjung ke laman yang tak punya apa dan sekadar punyai sedikit usaha dalam mencintai illahi. insyaAllah..

……

“aku mencintai Allah kerana itu aku mencintaimu”

Satu ungkapan yang sering saya gunakan dalam beberapa minggu ini, tidak kira secara lisan mahupun tulisan.

Kerana..

Ia lahir dari hati yang satu ini..

Maafkan saya kerana tidak mampu untuk menyembunyikan apa yang bersemi di hati ini..

Maka saya luahkan agar hati-hati yang berhak memiliki dan fahaminya dapat merasai ..

Saya ingin luahkan sekali lagi.. mohon didengari..


“aku mencintai Allah kerana itu aku mencintaimu”


Huhu.. berlinangan si air mata, lantaran ia merasai seribu satu perasaan yang tak mampu saya luahkan kerana saya sendiri kadang-kadang sukar untuk mengerti dan hanya Allah yang lebih memahami. Terima kasih Allah.

…..

Maka…

Kerana cinta itu..

Mana mungkin saya mencintai yang tidak halal untuk dicintai..

Kerana cinta itu..

Mana mungkin saya mencintai perbuatan yang Allah murkai..

Dan ..

Kerana cinta itu saya akan sentiasa berusaha mencintai apa yang dapat meraih cinta-Nya..

Maka saya mohon kepada kalian yang ada di sisi agar terus mengingatkan diri ini untuk terus mencintai Illahi kerana hanya dengan cinta itu ‘aku mencintaimu’. Itu jaminan dariku..


InsyaAllah...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...